in

Senator Kang’ata and Uhuru’s media station inch closer to legal battle in thrilling countdown


The events that have been surrounding the impending contest between Murang’a senator Irungu Kang’ata, and the president’s Mediamax company are now taking on the excitement of a who-will-blink-first standoff. It all started with the fake video that went viral, and purported that the senator was joining The House sittings from Sabina Joy. Through a strongly worded statement, the senator, who is also a lawyer, disowned the clip and declared it fake. Within hours, The Star newspaper apologised and retracted. The Senator then released a list of media houses which he demanded an apology from or else they would pay. By yesterday, all of them had apologised and retracted, apart from K24 which is owned by Mediamax, a company associated with the president.


Events are now edging closer to a nail-biting climax as each side digs in, determined not to give up, or give in. So far, K24 hasn’t shown any sign of conceding and apologising, while the senator has also been silent.


The warning shot from senator Kang’ata that set everything in motion read,


Irungu Kang’ata
Kieleweke bloggers- no single drop of alcohol has ever passed via my mouth . That voice insertion into my today’s senate contribution is fake and false.The true question that I asked in Senate was about Muranga Farmers unpaid milk delivered to County Factory.


In the aftermath of the declaration by Kang’ata, The Star was the first to rush and issue an apology, but surprisingly, up to this point, K24 which is owned by Mediamax, a company associated with the president, is yet to apologise.


The apology by The Star read,
TheStarKenya
@TheStarKenya
We apologise for a video posted of Murang’a Senator Irungu Kangata logging in to Senate proceedings allegedly from Sabina Joy, we have since established that the video clip was manipulated and this is the original one…


Smelling blood and now thirsty for more, the senator sent a threatening tweet which read,

Citizen digital, Kamene fm and K24 should follow suit otherwise we meet in court for a suit seeking hefty damages awaits,” Irungu Kang’ata posted.


Soon Citizen TV folded with their own apology,


Citizen TV Kenya
@citizentvkenya
We apologize for sharing a video purported to be from a Senate session where Murang’a Senator Irungu Kang’ata was alleged to have logged in from Sabina Joy. We have since established that the video had been manipulated. Here is the real video…


For current information about Kenya news curfew, Real estate, credit and other companies offering loans to individuals and small businesses , healthcare and treatment information, always browse kenyan report.

KR On Youtube

    Written by Joshua Wanga

    Governor Mutua resurfaces with sensational evangelicals claims; says he witnessed first-hand

    Beatrice Elachi narrates rude shock that awaited her after offering to help Kilifi family