in

British Journalists Exposed After Man They Claimed Fell Off Plane Found alive at Kamiti Prisons

When then article published on November 11 by British media house Sky News came out, Kenyans thrashed local media as lackadaisical and incompetent.

How dare they fail to crack a case only to be handled by a foreign Media house? Miffed Kenyans asked.

The Sky News aired a documentary where they identified Paul Manyasi, as an employee of Colnet, a cleaning company based at the airport, as “the man who fell from the sky”.

The story accompanied by pictures alleged that the man in the picture was Manyasi the stowaway. But this was not the case, as much as the media house might have gotten right the name of the victim, the photos used were incorrect.

The photos they carried were of one Cedric Isaac Shivonje. 25-year-old Shivonje is a remandee at the Kamiti maximum-security prison where he is still battling defilement charges handed on him at the Kibera law court.

Daily Nation visited the and interviewed him in prison in the company of his father Isaac Beti, 45, and Nairobi lawyer James Mbugua, where he is being held after failing to raise Ksh200,000 bail for an unrelated case.

“I am alive, as you can see,” stated  Shivonje who was excited after seeing his father who had traveled all the way from Butali in Kakamega for the interview.

His father, who identifies himself as Isaac Betti and not Isaac Manyasi as identified by the Sky News reported, had come to Nairobi to visit his son for the first time in two years.

Shivonje’s emergence now complicates the identification dilemma of the man who nestled in the landing compartment of the aircraft on June 30 and fell 3,500 feet as the plane approached Heathrow Airport in London. 

“Those are my photos and they were taken from my Facebook page,” Sivonje added

Kenya Airports Authority issued a statement saying the name Paul Manyasi “does not appear in the JKIA staff register and in the airport’s pass biometric register”. Colnet also denied it had employed a Paul Manyasi.

Shijvonje’s father admitted to having misled the Sky news team when they visited his home with questions about his son claiming he did not want to tell them or the village that his son was in prison.

He further acknowledge that Sky news team handed him Sh20,000 before they left his home.

Isaac Betti and his family now plan to sue the British media house for what they termed as defaming their son plus they alleged he had to undergo cleansing after being declared dead.

Through Nairobi law firm MJM Law LLP the family wrote a demand letter, which dismissed the ‘Sky TV’ story as “malicious and reckless” and with “blatant falsehoods”.

Isn’t it convenient to have Kenya’s latest breaking news at your fingertip? That’s right, at kenyanreport.com (which is an intriguing platform to explore all types of Kenya news); you’ll find good informative blogs and articles on various headlines. As a news-savvy person, you’ll not be disappointed with breaking news, entertainment news, politics and political happening, diaspora news, celebrity trend and many more.

KR On Youtube

    Written by Aoko

    Defiant DP Ruto Plans to Meet Mt Kenya MPs to Plot for 2022

    Star Newspaper Journalist Found Dead in the House of Female Chief Inspector of Police